You are currently viewing <span style='color:#ff0000;font-size:18px;'>Δημοσίευμα Maritime Economies:</span> Νέοι αναπτυξιακοί ορίζοντες για τον Λιμένα Ελευσίνας
Δημοσίευμα Maritime Economies: Νέοι αναπτυξιακοί ορίζοντες για τον Λιμένα Ελευσίνας

Σε δημοσίευμα της η ναυτιλιακή-οικονομική εφημερίδα Maritime Economies αναφέρεται στους νέους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας, που αφορούν τον Ασπρόπυργο, την Νέα Πέραμο και Πάχη Μεγάρων. Επίσης γίνεται αναφορά στην  συμβολή του Λιμένα Ελευσίνας στον Πολιτισμό και την δράση “Θαλάσσια Ιερά Οδός για την τουριστική προβολή της θάλασσας της Δυτικής Αττικής.

Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα αναφέρει τα εξής:

“Νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη των λιμενικών υπηρεσιών του χαράσσει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία.

Το έργο του είναι πολυεπίπεδο δεδομένου ότι στην αρμοδιότητά του εντάσσεται μία περιοχή με πολλές ιδιαιτερότητες, η οποία εκτείνεται σε μία ακτογραμμή μήκους περίπου 60 χλμ και σε 4 Δήμους (Χαϊδαρίου, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μεγαρέων), όπου εκτός του κεντρικού εμπορικού λιμένα της Ελευσίνας συνυπάρχουν οι μεγαλύτερες βιομηχανίες της Αττικής, Ναυπηγεία και ναυπηγικές μονάδες, διυλιστήρια, λιμενίσκοι, αλιευτικά καταφύγια.

Οι αναπτυξιακές δράσεις και εξωστρεφείς προσεγγίσεις έχουν οδηγήσει στην αναβάθμιση της θέσης του εμπορικού Λιμένα Ελευσίνας στο εθνικό λιμενικό σύστημα.

Πίσω από τους στοχευμένους σχεδιασμούς βρίσκεται ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ, κ. Απόστολος Καμαρινάκης, Υποναύαρχος ΛΣ (εα)-Πολιτικός Μηχανικός, ο οποίος διακρίνεται για την εμπειρία του σε θέματα ανάπτυξης λιμένων.

Ο ρόλος του Λιμένα Ελευσίνας είναι κομβικός στην ανάπτυξη του τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, λόγω της εγγύτητας του με το Θριάσιο πεδίο, όπου δημιουργείται το μεγαλύτερο logistics park της χώρας, της μικρής απόστασης από το κεντρικό οδικό δίκτυο και κυρίως της σχεδιαζόμενης σύνδεσης με το τρένο. Παράλληλα η αξιοποίηση της δυναμικής των λιμενικών υποδομών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ έχει στρατηγικό χαρακτήρα, εν όψει των αναπτυξιακών επενδύσεων που δρομολογούνται στην περιοχή της Δυτικής Αττικής, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της εθνικής οικονομίας” αναφέρει ο κ. Καμαρινάκης.

Ενδεικτικό της σημασίας των λιμενικών υποδομών της Ελευσίνας για την εξυπηρέτηση της αγοράς αποτελεί η σταθερή αύξηση κερδοφορίας του Ο.Λ.Ε ΑΕ που συνεχίζεται, μετά την αλματώδη αύξηση των εσόδων κατά 130% επί των κερδών που σημείωσε το 2020 σε σύγκριση με το 2019.

Μαρίνες, πλωτές προβλήτες και Τουρισμός

Παράλληλα ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ επιχειρεί να ανοίξει νέους λιμενικούς δρόμους, με στόχο την ένταξη της θαλάσσιας ζώνης της Δυτικής Αττικής στον τουριστικό χάρτη της χώρας.

Στον Ασπρόπυργο σχεδιάζεται να χωροθετηθεί μαρίνα με πλωτές προβλήτες κατά μήκος της παραλίας, ώστε να αξιοποιηθεί η περιοχή και να ενισχυθεί η επισκεψιμότητα προς όφελος της τοπικής οικονομίας.

Αντίστοιχα, στους λιμενίσκους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων μελετάται η αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, ώστε να καλυφθούν οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες ζήτησης θέσεων ελλιμενισμού αλιευτικών σκαφών και πλοίων αναψυχής.

Στο πλαίσιο της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής εντάσσεται και η δράση “Θαλάσσια Ιερά Οδός”. Πρόκειται για την χάραξη μίας νέας θαλάσσιας γραμμής, που θα συνδέει τον Πειραιά με την Ελευσίνα μέσω πλοιαρίων, τα οποία θα εκτελούν ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα τουριστικής περιήγησης κατά τον πλουν στα ιστορικά νερά του Στενού της Σαλαμίνας. Η “Θαλάσσια Ιερά Οδός” θα ενώνει 7 Δήμους (Πειραιάς, Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα, Σαλαμίνα, Χαϊδάρι, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα) και σχεδιάζεται να ενεργοποιηθεί τους προσεχείς μήνες.

Εμπορική δράση και Πολιτισμός

Σημαντική παράμετρος στο έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι και η διατήρηση λεπτών ισορροπιών στην σχέση λιμένα-πόλης, ώστε “να αντιληφθεί η τοπική κοινωνία ότι ένα λιμάνι είναι τόπος ευημερίας, πηγή πλούτου, κινητήριος μοχλός ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας” όπως σημειώνει ο κ. Καμαρινάκης.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το λιμάνι της Ελευσίνας πέτυχε να συνδυάσει τον αμιγώς εμπορικό του χαρακτήρα με τον Πολιτισμό, φιλοξενώντας σε χώρους του, σχεδόν εξ ολοκλήρου, τις εκδηλώσεις της επίσημης τελετής έναρξης της “2023 Ελευσίς-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης”.

Η επιτυχία οφείλεται στα τεχνικά έργα ανάπλασης που υλοποίησε ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ, με ιδία δαπάνη, έγκαιρα και με συνέπεια, σε σημεία και κτήρια δικαιοδοσίας του, κατά μήκος του παράκτιου μετώπου της πόλης, με σεβασμό στον Άνθρωπο και το Περιβάλλον. Στα έργα εντάσσεται και η απομάκρυνση από τον παλαιό λιμένα του Φονιά όλων των ναυαγίων, τα οποία ήταν εγκαταλελειμμένα για χρόνια και δημιουργούσαν προβλήματα στην ναυσιπλοΐα.

Έτσι, το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας, απαλλαγμένο πλέον από την παρακμή και τον μαρασμό των περασμένων χρόνων, σήμερα αποτελεί σημείο- αναφοράς αναψυχής, περιπάτου και φιλοξενίας πολιτιστικών δράσεων.

Μάλιστα ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ υλοποίησε τεχνικά έργα και σε εκτάσεις, που δεν χρησιμοποιούνται πλέον για λιμενικές εργασίες και στην συνέχεια αποδόθηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της πόλης. Σημειώνεται ότι ο Λιμένας Ελευσίνας είναι από τα πρώτα λιμάνια που προχώρησαν τις σχετικές διαδικασίες για την απόδοση στους Δήμους εκτάσεων της χερσαίας ζώνης λιμένα στις οποίες δεν ασκούνται λιμενικές εργασίες”.